Hubbersgoesindilanka.reismee.nl

Buurman & Buurman

Hoe was het ook al weer; beter een goede buur dan een verre vriend? Wij prijzen ons gelukkig met de goede buurman Roshan van ons oude huis op de plaatjes die samen met buurvrouw Ryan een hotel heeft laten bouwen op Sri Lanka (en daarmee een verre vriend geworden is) én de goede huidige buurman Arnold die ons straks op Schiphol afhaalt.

Na aankomst op Colombo werden we opgehaald door een door Roshan geregelde chauffeur. Begin van de nacht kwamen we aan in het hotel, het was donker dus de buitenkant konden we niet goed zien maar jeutje wat een grote kamer, en wat een heerlijk ruisende golven op de achtergrond. Voor het eerst sinds een week sliep ik heerlijk een gat in de ochtend, 9 uur was ik wakker. Matthijs was uiteraard al lang wakker, maar dat zijn we gewend.

Na het ontbijt was het weerzien met Roshan. Bij daglicht is het hotel ook prachtig, direct aan zee met heerlijk hoge golven en als je daar geen zin in hebt kun je het zwembad inspringen. Van alle gemakken voorzien dus... De eerste dag hebben we niet heel veel anders gedaan dan een beetje gelezen, gezwommen, langs het strand gelopen en bijgekletst. Een heerlijk plekje!

Uiteraard wilde Roshan ook dat we wat van de omgeving zagen, wij de tuktuk in en hij op de brommer er achteraan. Wat een verschil in landschap met India; palmbomen, veel groen in tegenstelling tot de droge vlakten die we de afgelopen weken gezien hebben. In de middag hebben we nog een tempel bezocht (om afkickverschijnselen te voorkomen). Dit was net een stripverhaal. We toverden de middag al om in een "Suske en Wiske en de getekende tempel". Mijn knieën waren niet voldoende bedekt, ik kreeg nog even een bloemetjesgordijn omgehangen. De man die met ons meewandelde had een opschrijfboekje bij zich waarin hij Nederlandse woorden opschreef. Hij wist er al heel wat! Hij vertelde ons een aantal dingen over monniken en het ontstaan van de tempel, ik vond het best: ik heb het stripverhaal gevolgd, gekeken naar een oerlelijk heel groot buddha beeld en van de éne voet op de andere gewiebeld vanwege de hete stenen.

Vanochtend hebben we genoten van een Srilankees ontbijt, nog ff een duik in het zwembad genomen en na het afscheid van de crew hebben we Sri Lanka verlaten. Roshan komt volgende week ook weer voor een paar weken naar de Meern, dus die zien we vast weer in de supermarkt binnenkort.

We kregen deze week twee aanwijzingen om naar huis te komen: een wolk in de lucht ( drie weken lang geen wolk te zien geweest) en wat mafkezen die op mijn buro lagen uit te rusten onder werktijd. Op dit moment zitten we op het vliegveld van Dubai, onze vlucht is vertraagd vanwege een storing bij KLM, geeft ons de tijd dit bij te werken en de laatste foto's er op te gooien. Wij danken onze beide buurmannen voor de attente acties!

Het was ons weer een waar genoegen jullie op deze manier op de hoogte te houden en jullie reacties daar op te lezen. Wij verheugen ons nu al op onze volgende Hubbersgoes......

Aster

Haha, je verzint ook iedere keer wat anders... ik ga jullie verhalen missen, wanneer gaan jullie weer?
Ik hoop dat de vertraging meevalt en dat jullie morgen weer, gezond en wel, een voet op Nederlandse bodem zetten! ????????